BASICS OF FORMATION OF THE KNOW-HOW MARKET IN THE CONDITIONS OF INNOVATIVE DEVELOPMENT: METHODOLOGICAL ASPECTS

Лавҳаи идоракунӣ барои маъюбони дорои нуқсони босира

Лавҳаи идоракунӣ
Намуди зоҳирии сомонаро ба эҳтиёҷоти шахсии худ мутобиқ намоед.

«Барномаи давлатии «Муҳити дастрас» барои солҳои 2021-2025»
Тавсияҳои W3C (The World Wide Web Consortium)

Андозаи маводи сомона
Ин имкон саҳифаи сомонаро ба реҷаи намоиш бо рӯшании баланд фаъол мекунад
Ин имкон саҳифаи сомонаро ба реҷаи намоиши матни сафед дар заминаи сиёҳ фаъол мекунад
Ин имкон ба одамоне, ки ҳангоми тамошо кардани маводи сомона бо ҳаракатҳои босуръати экран мушкилӣ мекашанд, метавонад кумак расонад
Ин имкон ҳарфҳои матни мутобиқро барои одамон бо бемории дислексия фаъол мекунад (имкони озмоишӣ, ки метавонад муваққатан ба таври дуруст кор накунад)
Ношир: Ҳайати тадорукот Санаи интишор: Дшб, 10/30/2023 - 17:15

BASICS OF FORMATION OF THE KNOW-HOW MARKET IN THE CONDITIONS OF INNOVATIVE DEVELOPMENT: METHODOLOGICAL ASPECTS

Komilov S. D.

Professor of the Department of Economic Theory and World Economy of the Russian-Tajik (Slavic) University (Dushanbe), Doctor of Economics

The article proposes methodological approaches to studying the process of formation of the know-how market in the conditions of innovative development and substantiates that “know-how” should be defined as an object of purchase and sale and as a special type of product intended to satisfy not only the innovative needs of production in general, but also a specific need, which the author calls “personalized innovative need of production.” It is clarified that “know-how” is a special type of product and its classification is proposed, the dual nature of “know-how” as an object of appropriation and new economic relations is determined, characteristic features, forms of manifestation and essential signs of implementation of innovations on the market are identified.

Англисӣ